Proč chce Praha směrové tabule zrušit bez náhrady?
Jde o příliš aktivní plnění volebních slibů o rušení reklamy a omezení vizuálního smogu. Soustředění se na hesla bez zvážení důsledků.
Zmatení a sloučení rozdílných pojmů
Směrové značení po komerční cíle bylo dáno na roveň reklamy typu “rohlík za 50 haléřů” - přitom cíl a účel je úplně jiný. Na ISZ je pouze název firmy, šipka a vzdálenost. Nejedná se o klasickou reklamu, ale navigaci.
Nerovné zacházení
Pro kulturní a obecní cíle navigace zůstává (hnědé šipky), zatímco komerční cíle jsou z možnosti navigace vyloučeny. Přitom mnohem častěji potřebujete znát cestu např. do autoservisu než na místní úřad. A navíc - na hnědých “kulturních” značkách často vidíme velké komerční cíle (ZOO Praha, O2 Aréna), zatímco malý podnikatel nemá šanci. Jednodušší nemusí být správnější Je jednoduché a rychlé jedním škrtem zrušit fungující systém a počkat, co se stane. A pokud to bude problém, tak ho teprve začít řešit. Správný postup by měl být zvážit všechny okolnosti a připravit nové řešení, které bude odpovídat moderní době.
Podceňování navigace v prostoru
Přílišné soustředění na funkce online navigací není vždy správné. Dopravní značky také stále ukazují na křižovatkách směr na “Plzeň”, i když by si všichni mohli dát Plzeň do navigace.